Test Opel Astra

test astra

Test Opel Astra 1.4 T 92kW 125 HP

Po prvních pěti tisících kilometrech vám přináším recenzi vozu Opel Astra 1.4 T 92kW 125 HP. Jezdil jsem s ní všude – město, mimo město i dálnice. Polní cesty jsem vynechal, to si nechám na léto. Pokusím se být objektivní, aby byla recenze maximálně užitečná. Berte tuto recenzi ale jako uživatelskou. O nějakých kroutících momentech, výkonech motoru apod. vám tady psát nebudu, nerozumím tomu. Test Opel Astra – jak tedy jezdí?.

Podvozek

Začneme odspodu. Sedí to, nebouchá to, nevrže to. Musím uznat, že je podvozek opravdu dobře vyladěn. Úspěšně tlumí nerovnosti našich kvalitních silnic. V zatáčkách se auto příliš nenaklání a ani se nehoupe. Na to, že je tento parník dlouhý 4,7 m (o 4 cm delší než Octavia), tak se zdá být dobře uzemněný. Brzdy reagují dobře, nejsou nějaké přecitlivělé a intenzita sešlápnutí pedálu odpovídá samotné síle brzdění.

Interiér

Jak jsem uvedl výše, vůz je dlouhý 4,7 m, takže se jedná o velké rodinné auto. Prostor pro posádku je velkorysý. Jak vpředu, tak vzadu se po usednutí cítím dobře a mám kolem sebe dost volného prostoru. Sedačky jsou pohodlné a dobře drží tělo v zatáčkách. Nad hlavami je místa dost. Na nohy vzadu také. Nikde nic nevrže a palubovka je tvořena z měkkých a příjemných plastů. Výhled z auta je na dobré úrovni, pomáhá k tomu prosklená část před A sloupky. Někdy trochu překáží senzory asistenčních systémů ve výhledu na semafory na křižovatkách. Ty jsou umístěny nahoře na skle za (resp. před) vnitřním zpětným zrcátkem.

Motor

Tento konkrétní vůz má motor 1.4 turbo 92 kW 125 koní. Co se týká komfortu jízdy, tak motor přede pěkně potichu, na druhou stanu se ve vyšších otáčkách projeví a samotné turbo se chlubí sportovním zvukem. Táhne pěkně od nízkých otáček a po překročení 2.000 ot. za minutu již radí, že se má přeřadit na vyšší rychlostí stupeň. Dalo by se říci, že je tato motorizace tak akorát. Žádný šnek, ale ani žádný závodník. Když potřebujete rychle předjet auto, nenechá vás čekat a pěkně zrychluje. Dokonce se mi párkrát stalo, že jsem driftoval i na „dvojku“.

Test Opel Astra pokračuje … dále  spotřeba, jízdní asistenty, vychytávky, infotainmen a kufr.

Spotřeba

Ta odpovídá hmotnosti a dané motorizaci. Ve městě si řekne o cca 7,4 l, mimo město a dálnice jste pak díky šestému rychlostnímu stupni cca o 0,8 l níže. Myslím ale, že se spotřeba ještě trochu sníží. Nádrž je dost velká a po jejím naplnění až po okraj pak ukazuje palubní počítač dojezd 700 až 800 km. Trochu mě zarazilo upozornění na nízkou hladinu paliva. To přichází dost pozdě, když už je ručička hluboko v červené zóně, dojezd cca 70 km.

Jízdní asistenty

Výbava a jízdní asistenty jsou v tomto konkrétním voze více než standardní. Moc se mi líbí hlídání jízdy v jízdních pruzích. Opravdu to funguje skvěle a kolikrát mi to už pomohlo. Ne že bych nějak zaspal nebo tak, ale prostě se člověk zamyslí nebo zahledí do infotainmentu a je to. Nejedná se ale jen o nějaké akustické upozornění, ale o přímý zásah do řízení. Prostě vám to drbne do volantu a vrátí vás to zpět do pruhu. Rovněž akusticky upozorní na to, pokud sundáte ruce z volantu. To se může hodit při nějakém mikrospánku nebo zdravotních potížích. Na tohoto pomocníka je vážně spolehnutí. Jako druhá dobrá věc se mi líbí varování před kolizí před vámi. Někdy se mi zdá, že je asistent trochu hysterický a hlásí to až moc předem. Na druhou stranu ale může pomoci a zachránit vám nejen přední nárazník. 

Další vychytávky

Bezklíčkové otevírání dveří a automatické zamykání bych označil za třetí super věc. Stačí klíček v kapse a otvíráte, startujete a nebo se auto samo zamče. To je „fičura“, kterou vážně oceňuji. Další běžnou výbavu zmiňovat nebudu, na tu už jsem zvyklý a nijak zvlášť není potřeba dále rozebírat (tempomat, park. senzory, vyhřívání sedadel, automatické stěrače atd.). Možná ještě jen automatické rozsvěcování světel. Toto za vás hlídá senzor. O nic se nestaráte a auto svítí tak, jak je potřeba – přepíná tedy mezi LED osvětlením a běžným svícením.

Kufr

Prostor pro náklad v zadní části vozu je opravdu obrovský. Dá se říct, že jsem ho ještě ani pořádně nevyužil. Mám pocit, že snad ani nejde naplnit nadoraz. Jediné, co mi chybí, jsou nějaké háčky na tašky nebo síťky a zádržné systémy. Dají se dokoupit jako výbava navíc, ale u tak velkého kufru bych toto očekával v základu. Otevírání a zavírání pomocí klíčku nebo tlačítka je příjemný doplněk výbavy. Jen by to nemuselo při otevírání a zavírání „řvát“ z předních reproduktorů. Ve chvíli, kdy někdo sedí vepředu, tak mu to hučí přímo do uší. I tomu se věnoval test Opel Astra.

Infotainment

Ovládání je samozřejmě dotykové a je jednoduché. Klasika – rádio, USB, připojení telefonu, nastavení. Můžete poslouchat hudbu z telefonu nebo jiného USB zařízení. Lze i prohlížet fotky nebo videa. Výhodou je připojení více takových zařízení najednou. Stačí obyčejný USB HUB za pár stovek. Co se mi líbí, je připojení přes aplikaci Android Auto (nebo Apple Car). To pak lze zobrazit na displeji navigační aplikaci Waze nebo Google, systém zobrazuje schůzky z kalendáře, informace o počasí nebo poslední volané kontakty. Dokonce čte příchozí sms nebo zprávy z Watsappu – a hezky česky. Jako negativní vnímám vložení USB portu do hlubin loketní opěrky. Mohli to vymyslet trochu lépe. Vždy je potřeba pořádně nakouknout a podívat se, kde to usbéčko vlastně je.

A je to

To je asi vše, co bych zmínil, co mě nadchlo anebo co by si zasloužilo vylepšení. Opel Astra je velký rodinný kombík, který má co nabídnout. Cena vs. výkon a výbava je asi to hlavní, co Opel umí. Zá málo peněz hodně muziky.

Souhlasíte, nesouhlasíte? Máte něco důležitého pro ostatní? Přidejte komentář pod výpis dalších článků. Líbil se Vám článek Test Opel Astra? Ohodnoťte jej.

Vyberte si svého Opla třeba přes naši dceřinou společnost FND Auto. Větší detail o nových vozech zde.

 

Comment (3)

  • Jan| 22.3.2019

    Diky za clanek! 🙂 ja mam 1.6 cdti biturbo a je to super. Nizka spotreba – jezdim cca za 5 – 5,5 litru. A uplne nejvice ocenuji vybavu. Za tu cenu masazni sedacky, chlazeni sedacek, proste vse. Akorat k tomu android auto jsem zatim nenasel cestu.

    • Specialista na bydlení| 25.3.2019

      Zdravím, díky za reakci. S android auto Vám můžu poradit, není to žádná věda a funguje to dobře.

  • Petr Dvořáček| 26.3.2019

    Dobrý den, na kolik takový auto výjde s touto výbavou?

  • Leave a Reply

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.