Test Škoda Roomster

test škoda roomster

Test Škoda Roomster 1.2 TSI

Přináším Vám test vozu Škoda Roomster 1.2 TSI, 63 kW. Jedná se o dlouhodobý test, poctivě “ježděno” 4 roky, najeto přes 60 tis. km., pořízeno jako zánovní, jeden rok starý vůz. Dnes se samozřejmě už nevyrábí, ale pokud hledáte ojetinu od škodovky, může to být volba právě pro Vás. Jako vždy musím uvést, že se jedná o uživatelský test, žádná čísla, žádné technikálie, na to nejsem odborník. Na druhou stranu si přečtete hodnocení obyčejného uživatele. Tato kára je takové akorát rodinné vozítko, které má něco navíc než Fabie kombi. Jsou tam prostě nějaké vychytávky, které se mi líbí. Test Škoda Roomster – jak tedy jezdí?

Podvozek

Tato Škodovka má podvozek opravdu vyladěn skvěle. Perfektně tlumí nerovnosti vozovky, v zatáčkách sedí jako přibitá. Obavy z toho, že se tento vyšší vůz bude v zatáčkách naklánět byly po první jízdě ihned rozptýleny. Navíc má vůz na zadní nápravě širší rozchod kol než vepředu, což dodává vozu další jistotu ve stabilitě.

Interiér

V tomto voze nižší střední třídy najdete překvapivě spoustu vnitřního prostoru. Jak vepředu, konkrétně nad hlavami, je díky vyšší karoserii spousta místa, tak vzadu, kde je díky královskému rozvoru dost místa na nohy. Tento prostor si navíc sami můžete upravit pomocí zadních posuvných sedaček. Roomster je opravdu prostorný a variabilní. O tom Vás přesvědčí i to, že pár jednoduchými kroky vyděláte celé zadní sedačky a z vozidla se tak stává malá dodávka. Škoda má v toto opravdu chytré řešení s názvem VarioFlex. Jinak je co do použitých materiálu a samotného provedení interier stejný jako ve Fabii.

Motor

Tento konkrétní vůz má motor 1.2 TSI 63 kW. Z hlediska komfortu jízdy je vše v pořádku. Motor je tichý, zabírá od nízkých otáček a při rychlosti 130 km/hod točí cca 3 tis. otáček. Neočekávejte od něj, že bude trhat asfalt a řvát jako F1.  Je to přesně takový motor, který se k tomuto vozu hodí. Navíc v porovnání s 1.2 HTP, které se dávaly do starších škodovek, je tento motor opravdu mnohem lepší. Pokud tedy budete přecházet z “HTPéčka”, budete určitě spokojeni. Ale lenoch to není, když je potřeba, tak zabere. Jen je nutné jej pořádně vytočit.

Test Škoda Roomster pokračuje … dále  spotřeba, výbava a kufr.


tip: Hledáte nejlevnější hypotéku? Najděte si ji tady.  Hypoteční kalkulačka


Spotřeba

Začínám tleskat. Opravdu super. Dlouhodobá průměrná spotřeba podle palubního počítače je 6,2 l. Pokud se budete trochu víc snažit a jezdit podle zásad “levné” jízdy, dostanete se i na hodnotu 5,6 l na 100 km. Co se týká spotřeby, je to ideální vůz na okresky. Na dálnici si vezme o něco víc, kolem 7,5 litrů. Ale to jen při poctivé dálniční rychlosti. Jak budete jezdit rychleji, žere jak tank. Tomuto motoru chybí šestá rychlost, to je hodně poznat, škoda (jako že smůla).

Výbava

Tyto vozy se přestaly vyrábět v roce 2015, takže nějaké supermoderní jízdní asistenty ve voze nenajdete. Oproti běžné výbavě měl tento konkrétní vůz navíc parkovací senzory vzadu, tempomat, klimatizaci, palubní PC a vyhřívaná sedadla. Je to prostě výbava odpovídající době a praktičnosti tohoto auta. Co se mi hodně líbilo bylo právě vyhřívání sedadel – v zimě velmi užitečná věc. Říká se, že ohledně výbavy byl vůz kvůli Golfu na některých věcech očesán, aby byl Golf lepší. Chybí tak otvírání nádrže z místa řidiče nebo upozornění na docházející vodu v ostřikovačích. Vždyť tuto výbavu měly i jedničkové Fabie. Praktické je i denní svícení, nemusíte se tak o nic starat. LED technologii ale neočekávejte, pouze obyčejné žárovky vedle předních mlhovek, ty zajišťují denní svícení.

Kufr

Tady tleskám podruhé. Kufr paráda, prostě Roomster. Díky hranatosti vozu nemá kufr žádné zaoblené rohy a kufr využijete na maximum ve všech směrech. Vychytávky jako háčky na tašky nebo síťový program jsou samozřejmostí. Kufr má nízkou nákladovou hranu, takže se ani nenadřete, když budete nakládat něco těžšího. A sedačky v poměru 40 | 20 | 40 přidávají autu další praktické využití (převoz lyží, nábytku atd.). A třešnička na dortu? Do kufru dáte i dvě jízdní kola na výšku, pokud jim sundáte přední kolo. A ještě Vám zůstane jedna zadní sedačka k dispozici a místo na zavazadla. I tomu se věnoval test Škoda Roomster.

Test Škoda Roomster končí?

Ano, bohužel. Už nevím, co bych víc popsal, hodnotil pozitivně nebo negativně. Z hlediska praktičnosti je Roomster lepší než Fabie. Z hlediska designu je pro některé nepřijatelný a pro některé odvážný a pěkný. U mě vyhrála praktičnost.

Souhlasíte, nesouhlasíte? Máte něco důležitého pro ostatní? Chcete se zeptat? Přidejte komentář pod výpis dalších článků. Líbil se Vám článek Test Škoda Roomster? Ohodnoťte jej.

Hledáte tento nebo podobný vůz? Třeba Vám něco seženeme, vozíme vozy ze zahraničí přes naši dceřinou společnost FND Auto. Umíme také nové vozy, více zde. Každopádně využijte kontakty a pokusím se pro Vás něco zajistit.

 

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.